kenalidiri

AHMADHANIFABDHALIM

penganggur/pelajar
GRAVITI SITUASI - bangun pagi, bila body mula beraksi, selagi kaki terpacak atas bumi, setiap gerak geri harus dinterpretasi, membawa suka atau duka, membuah tawa atau hiba, menatijah sorga atau neraka. Hidup akan terus ku pandu walau dilanda pilu, walau dihambat sayu, walau diamok syahdu, walau ditebak peluru, walau dilontar batu.
1 4 3
notakaki



**************************************************
************* dalam pembikinan ! *************
**************************************************

bal akhiratu khairun wa abqa
20.3.10

20 MAC 2010

Mood : Nak DEMAM!
Alhamdulillah, tengahari tadi program Menyemai Kasih Menuai Sayang anjuran Jabatan Kebajikan Masyarakat(JKM) telah berkahir (harapnya) dengan jayanya. Program yang diselia oleh KBM Excellence ini telah bermula sejak Khamis lagi dan berlangsung selama 3 hari 2 malam.

Nif telah diminta untuk menjadi fasi memandangkan ada 2 KBM sedang berlangsung serentak, di Rakan Muda Kemaman dan Kuala Berang(bkn rakan muda yang nie.tua kut). Khamis malam Jumaat Akram called, katanya akh Munz ajak kami(dia aje sbnrnya.ngada2 nyusahkan org) untuk program KBM tu, dan katanya Jumaat pagi dah habes. Bila ke sana(pergi dengan ayah Akram, datang dari geliga untuk ke geliga).

Malam tu kami sempat mendengar briefing dari akh Munz(computerman). Akh Munz cakap peserta kali ini terdiri daripada bekas-bekas pesalah juvana. Maknanya diorang nie dah pernah naik mahkamah, kena tangkap dll la. Tambahnya lagi, diorang nie(peserta2) terdiri dari usia 17-21. Jadi, kami fasi muda lagi la dari peserta. Jadi, kami terpaksa dan dipaksa untuk merahsiakan umur kami dan berlagak(eii, hipokrit) macam orang dewasa ckit maa. Senang diorang dengar kata.

Sepanjang program ini, banyak benda yang boleh nif belajar. Pengalaman baru, walaupun dah kapan kali menjadi fasi, inilah kali pertama meng'handle' mereka yang agak hardcore. Mereka bukan jahat, mereka cuma belum berpeluang menjadi baik, belum berada dalam suasana yang baik, belum..err(xde idea)..

Kesemua mereka (hampir la),tak habes sekolah. Ada yang sekolah sampai tingkatan 2, ada yang sampai tingkatan 5 tak habes. Dibuang sekolah sebab lempang budak perempuan dan macam2 lagi la.
~~~~~~~

 Last sekali, lepas penutup, tangkap gambar. Sinar dan RTM datang. Hebat!. Kemudian makan, fasi kemas dewan, dan balik. Nif called umi, tapi tak angkat. Nif decided nak jalan kaki. Dari Rakan Muda sampai umah, tengah hujan. Tengah jalan, atas jambatan umi called balik cakap nak ambil. Takut demam nanti. Nif cakap okie, jumpa kat stesen minyak. Melepas peluang nak exercise.
*sebanarnya nak tumpang teksi, tapi tertinggal dompet dalam handbag umi masa pegi appointment dkt klinik gigi pagi tu sekejap(lari dari program)

KMKY...
Luahan hati
Nyanyi sesama
Peserta Terbaek
Khusyu' mendengar
Urut bang, urut
Pesalah?
Eppy besday
 
 Tengok citer la
 
 Ayuh doa dong
 
Mereka hebat!
 
 Hadiah PENGANTIN BARU!
 
kereta panjang sampai kat traffic light..(xnmpk)
 
 Memancing d tengah hujan
 
 Sungai Geliga
 
 Baju program!
 
 Bawah jambatan!
 
 ??

.YA ALLAH,BERIKANLAH MEREKA KEKUATAN UNTUK BERUBAH.
10:04:00 PM

Contact

fb icon photo icon1.pngtwitter icon photo icon2.png photo icon3.png


Blogger

Home Yasmin Bulan